
Event spreker boeken voor de verandering.
Deze spreker maakt van elk event een onvergetelijke beleving.
Vraag informatie aanDe Ombudsman voor de Verandering is de spreker voor de verandering.
De Ombudsman voor de Verandering is een onafhankelijk spreker en behandelt verschillende klachten binnen het terrein van organisatieveranderingen. Gevraagd en ongevraagd doet hij onderzoek naar veranderprocessen binnen professionele organisaties. Maak aan alle veranderconflicten een einde en haal de Ombudsman voor de Verandering naar jouw event als spreker. De Ombudsman voor de Verandering is een spreker met gezag en autoriteit. Met statuur en met gedegen inhoudelijke kennis windt hij jouw publiek om zijn vingers. Kijk welke sprekers je kunt boeken.
De Ombudsman voor de Verandering behartigt de belangen van:
1. Veranderaars
Arme bestuurders, managers, adviseurs en overige denkbare functionarissen die gewoon balen dat de verandering niet of niet snel genoeg van de grond komt.
2. Medewerkers
Alle arme in een organisatieverband functionerende professionals die te maken krijgen met vrijwillige en minder vrijwillige veranderfeiten.
3. De verandering zelf
Uit naam van de Verandering wordt er door veranderaars allerlei ineffectieve middelen ingezet. Vaak wordt onbewust de stem van de verandering misbruikt ten behoeve van persoonlijke belangen. Om eigenlijk maar niet te hoeven veranderen. De Ombudsman voor de verandering laat daartoe de meeste kwetsbare partij, de stem van de verandering zelf, aan het woord.
Hoe de spreker De Ombudsman voor de verandering werkt
Veranderingen zijn ongemakkelijk, onaangenaam en zetten zekerheden op het spel. De Ombudsman laat zijn publiek ervaren en beleven wat verandering vraagt. Hij stelt vanzelfsprekendheden aan de kaak en brengt jouw publiek (veranderaars en medewerkers) naar een staat van verwarring. Hoe? Hij ontregelt, is een tikkeltje vals. Hij prikkelt, daagt uit en weet altijd te verrassen met een onverwachte vraag of met een ongemakkelijk maar hilarisch experiment. Misschien pakt de Ombudsman ineens een gitaar en improviseert hij een lied over wat er zich zojuist plaatsvindt in de zaal. Of hij laat een ongemakkelijke stilte vallen. Of hij verandert in een Schlagerzanger. Of in een quizmaster. Of hij kruipt in de huid van een empathisch invoelend medemens. Hij komt er altijd mee weg. Want hij beschikt over heel veel charme en humor én gewoon een verhaal waar niemand om heen kan. Met de Ombudsman voor de Verandering haal je een serieuze veranderbeleving met heel veel humor in huis. Deelnemers lachen hun eyeopeners tegemoet en zullen deze event nooit meer vergeten. Wat wil je nog meer?
Voor welke thema’s komt de Ombudsman voor de Verandering graag bij jullie langs?
Veranderen, verandercultuur
Verandermanagement en organisatieveranderingen zijn wel de meest besproken onderwerpen. Het houdt ons bezig. Om aan te kunnen blijven sluiten bij een voortudrende verandrende omgeving moeten organisaties moeten meer wendbaar, lerend en innovatiever worden. Dat vraagt soms drastische veranderingen in het denken over een organisatieontwerp. Wat ons opvalt is dat er vooral veel over Verandering wordt gesproken. Omdat verandering een ervaring is laat de Ombudsman voor de Verandering jullie publiek beleven wat verandering van ons vraagt. Ontregelend, humorvol, hilarisch, absurdistisch, provocatief, speels en verdiepend. Alles met als de doel de zaal bewust te maken van de aller grootste uitdaging: het overwinnen van zekerheden!
Nodig de Ombudsman voor de Verandering uit voor:
Eigenaarschap, zelfsturing, agile, communicatie, samenwerken
Over eigenaarschap en zelfsturende teams is al heel veel geschreven en gesproken. En nog altijd zijn we er niet helemaal. De gouden tip van de Ombudsman voor de Verandering; Minder schrijven en praten over eigenaarschap en zelfsturing. Meer laten beleven wat verandering en samenwerking vraagt! Bij Teamspeling breng je thema’s als eigenaarschap of zelfsturing tot leven. Ervaar zelf de scherpe tegenstelling van eigenaarschap en afhankelijkheid.
Werkgeluk, werkplezier, ziekteverzuim
Verlies aan flow en betrokkenheid onder de medewerkers. Gedoe op de werkvloer. Of erger nog, gebrek aan gedoe. Ontevreden klanten. Personeelstekort. Een toename van het ziekteverzuim. In een poging deze problemen te bestrijden schieten we naar de klassieke reflex: beleid maken!! Nog meer beleid!! Herkenbaar? Nodig de Ombudsman voor de Verandering uit (voor de gelegenheid omgedoopt tot ‘gelukszoeker’). Zijn motto luidt: Gelukkige medewerkers zorgen voor (financieel) gezonde, goed presterende organisaties. Dus, heel simpel: durf jezelf en elkaar de vraag te stellen ‘Zijn wij gelukkig?’
- De gelukszoeker
- Hoe de drie criteria voor geluk toe te passen in een professionele organisatie.
Korte omschrijving van de ‘spreekbeurten’

Episch centrum van de verandering
Thema’s: Veranderen, verandercultuur, eigenaarschap (ownership), communicatie, samenwerken.
Een speech van de ombudsman voor der Verandering. Onderuitzakken is geen optie!
“Maak mijn werk zo comfortabel mogelijk!” Deze impliciete boodschap communiceren we onbewust. En voortdurend! In onze veranderwensen zien we voornamelijk de omgeving als de partij die iets moet veranderen. Zo voeden we onze eigen gevoelens van onmacht. De ombudsman laat deelnemers ervaren wat eigenaarschap vraagt en neemt hen mee naar het episch centrum van de eigen veranderkracht. De zaal zal op z’n grondvesten schudden.
Absurdistisch, ontregelend, confronterend, bevrijdend, hilarisch en bovenal zingevend.

Zonder zelfspot geen zelfsturing
Thema’s:Zelfsturing, veranderen, verandercultuur, eigenaarschap (ownership)
Reken af met de misvatting dat het profileren van kwaliteiten en krachten zullen leiden tot zelfsturende autonome teams. Juist het onder ogen komen van onze imperfectie opent de mogelijkheden voor onderlinge verbinding en vertrouwen. Omdat vertrouwen het fundament vormt voor succesvolle organisaties loodst de spreker de zaal naar het gebied van de schaamtevolle imperfectie. De Ombudsman voor de Verandering zal de zaal meenemen naar de meest ongemakkelijke momenten: het onder ogen komen van je eigen imperfectie. Door de humor en laagdrempeligheid gaat iedereen om!
Absurdistisch, ontregelend, confronterend, bevrijdend, hilarisch, spannend en zingevend.

Heimwee naar zekerheid
Thema’s: Veranderen, verandercultuur, eigenaarschap (ownership), communicatie, samenwerken
Waarom verandertrajecten mislukken? Omdat we met ons gedrag laten zien dat we kennelijk heimwee hebben naar klassieke veranderaanpakken. Top down, subtiele dwang, zekerheidsdenken, procedures boven relaties, gedoe vermijden etc. Deelnemers maken kennis met de Veranderparadox.
Veranderparadox
We willen veranderen, maar tegelijk doen we er alles aan om diepgaande verandering voorkomen.
Heimwee is een verrassende speelse sprekerssessie waarin het publiek zelfzelf de vraag gaat stellen ‘Heb ik heimwee?’.
100% eyeopeners
101% lachgarantie.

Fake spreker voor de verandering
Thema’s: Veranderen, verandercultuur, eigenaarschap (ownership)
De Ombudsman voor de Verandering heeft zichzelf vermomd als een deskundige, internationaal gelouterde spreker op gebied van verandermanagement. Hij speelt dus een rol. Maar dat weet het publiek niet. In de rol van zogenaamde deskundige lost hij niks van de verwachting in. Zo saai heb je een spreker nog nooit meegemaakt. De zaal kakt in. Dan volgt onverwacht een wake up call!! De zogenaamde deskundige blijkt fake. Maar wie is hij wel? En waarom overkomt ons dit?
Het antwoord op deze vraag wordt later in het programma duidelijk. Ontregelende, humorvolle speech. Vernieuwend in sprekersland.
De deelnemers doorlopen ongemerkt allerlei stadia van een veranderproces. En voordat men het in de gaten heeft wordt het eigenaarschap in zaal aangeboord. Een emotionele rollercoaster waarin de lach toch echt overheerst. Na afloop is jouw publiek bewust geworden van wat verandering vraagt.
Absurdistisch, ontregelend, confronterend, bevrijdend, hilarisch en bovenal zingevend.

De gelukszoeker
Thema: Ben ik gelukkig op het werk?
Zijn onze medewerkers gelukkig? De gelukszoeker van Teamspeling houdt het simpel en stelt slechts drie vragen:
Hebben we een doel (zingeving)
Ervaren we nabijheid en verbondenheid
Kunnen we zorgeloos werken (en leven)?
Deze vragen stellen we ons vreemd genoeg zelden. Terwijl het antwoord op deze vraag de kortste weg is naar een gezonde, gelukkige en succesvolle organisatie. Gelukkig is er de Ombudsman voor de Verandering (alias ‘de Gelukszoeker). Onderzoek en beleef tijdens de ‘spreekbeurt’ de gelukkige en ongelukkige momenten. En lach je eyeopeners tegemoet.
De gelukszoeker is razend populair. Ben jij de gelukkige die hem nog weet te strikken?

“Super bedankt voor deze fantastische zelfreflectie. We zijn op een onconventionele manier uit onze comfortzone getrokken en hebben daarmee op een mooie manier de waarden van ons team en de profielen van onszelf besproken.”
Nico-Jan Hoogma, directielid KNVB
(Directeur Topvoetbal)

Rabobank, IKEA, Bavaria, AkzoNobel, de NS en vele anderen hebben onze formule al beleefd.
Meer over de sprekers van TeamSpeling
Wij hebben niet zomaar een persoon als spreker, wij zijn de ombudsman voor de verandering. Kijk op onze spreker-pagina voor de soorten spreker, of ontdek waarom de ombudsman voor de verandering werkt.
Teambuilding is verrassen, lachen, zinvol & veranderen
Wij verzorgen teambuilding programma’s waarin mensen echt geraakt worden en in dialoog gaan met elkaar. Het vergroten van een klimaat van vertrouwen. De basis voor elke verandering. De formules van Teamspeling werken. Lees over de ‘why’ van TeamSpeling
Contact met TeamSpeling
Ga ook voor die unieke online ervaring!
Onze online bedrijfsuitjes en online teambuilding gaan als zoete broodjes. Wij zijn ontzettend blij dat onze formule werkt en dat onze klanten er veel aan hebben!
Onze agenda loopt daardoor wel vaak vol. Uiteraard gaan we alles op alles zetten om snel een plek voor je te regelen in onze agenda.
Ga ook voor die unieke ervaring en vraag direct nog een offerte aan!

Heb je al een datum? Weet je al met hoeveel deelnemers? Zet het bij je bericht, dan checken wij gelijk onze agenda.