
Spreker boeken over ‘Episch centrum van de verandering’
Elke spreker van TeamSpeling is uniek en totaal anders dan je gewend bent.
Vraag informatie aanOver Episch centrum van de verandering
Thema’s: Veranderen, verandercultuur, eigenaarschap (ownership), communicatie, samenwerken.
De ombudsman voor de verandering is een spreker op het terrein van, jawel, organisatieveranderingen. Onderuitzakken is geen optie!
“Maak mijn werk zo comfortabel mogelijk!” Deze impliciete boodschap communiceren we onbewust. En voortdurend! In onze veranderwensen zien we voornamelijk de omgeving als de partij die iets moet veranderen. Zo voeden we onze eigen gevoelens van onmacht. De ombudsman laat deelnemers ervaren wat eigenaarschap vraagt en neemt hen mee naar het episch centrum van de eigen veranderkracht.
Absurdistisch, ontregelend, confronterend, bevrijdend, hilarisch en bovenal zingevend.
Wat is het episch centrum?
Het episch centrum is het gebied waaruit veranderingen plaatsvinden. Dat kunnen grote veranderingen zijn, maar ook hele kleine alledaagse dingetjes. Je kan het episch centrum van de Verandering vergelijken met een aantal ringen die over elkaar heen gelegd worden. In die binnenste ring, het episch centrum kan het meest invloed uitgeoefend kan worden. Zoals met een aardbeving zijn de schok en de gevolgen binnen het episch centrum het grootst.
De Ombudsman voor de Verandering laat de deelnemers ervaren in welke ring zij zichzelf doorgaans plaatsen. Met andere woorden; hoeveel invloed op de gewenste veranderingen dicht men zich toe? Opvallend vaak plaatsen mensen zichzelf niet in het episch centrum. Deze eyeopener brengt de bereidheid in de zaal om meer op te schuiven richting het episch centrum.

Deelnemers naar het episch centrum
En dat is nodig ook. Want het episch centrum is het gebied waar de zekerheid (zie ook Over Teamspeling-Zekerheid overwinnen) het minste grip heeft. Dit levert gedoe op, stress, angst, onzekerheid. Over van alles.
Geen probleem. De Ombudsman voor de Verandering loodst de zaal naar het episch centrum met heel veel humor!
Hoe het verder in z’n werk gaat dat moet jezelf beleven.
De zaal zal met heel veel hilariteit op z’n grondvesten schudden.

Wie is de De Ombudsman voor de Verandering?
De Ombudsman voor de Verandering is een onafhankelijk spreker en behandelt verschillende klachten binnen het terrein van organisatieveranderingen. Nog niet helemaal duidelijk? Lees wie hij is en waarom hij als spreker zo goed werkt!
Rabobank, IKEA, Bavaria, AkzoNobel, de NS en vele anderen hebben onze formule al beleefd.
Onze sprekers:
Meer over de sprekers van TeamSpeling
Wij hebben niet zomaar een persoon als spreker, wij zijn de ombudsman voor de verandering. Kijk op onze spreker-pagina voor de soorten spreker, of ontdek waarom de ombudsman voor de verandering werkt.
Contact met TeamSpeling
Ga ook voor die unieke online ervaring!
Onze online bedrijfsuitjes en online teambuilding gaan als zoete broodjes. Wij zijn ontzettend blij dat onze formule werkt en dat onze klanten er veel aan hebben!
Onze agenda loopt daardoor wel vaak vol. Uiteraard gaan we alles op alles zetten om snel een plek voor je te regelen in onze agenda.
Ga ook voor die unieke ervaring en vraag direct nog een offerte aan!

Heb je al een datum? Weet je al met hoeveel deelnemers? Zet het bij je bericht, dan checken wij gelijk onze agenda.