Spreker boeken. Heimwee naar zekerheid.

Elke spreker van TeamSpeling is uniek en totaal anders dan je gewend bent.

Vraag informatie aan

Spreker voor de verandering: Heimwee naar zekerheid.

Thema’s: Veranderen, verandercultuur, eigenaarschap (ownership), communicatie, samenwerken

Heimwee naar zekerheid is een verrassende speelse sprekerssessie waarin het publiek zichzelf stelt ‘Heb ik heimwee naar zekerheid?’. Jouw spreker, de Ombudsman voor de Verandering introduceert de veranderparadox.

Absurdistisch, ontregelend, confronterend, bevrijdend, hilarisch en bovenal zingevend.

Veranderparadox

We willen graag veranderen. Omdat we weten dat het goed voor ons zelf is, voor onze ontwikkeling. Voor de ontwikkeling van het team en van de organisatie. En toch doen we er van alles aan om veranderingen te voorkomen!

De Veranderparadox verklaart waarom veranderplannen, veranderbedoelingen en voornemens zo vaak in een vroegtijdig stadium sneuvelen. Waarom medewerkers een maand na het schrijven van hun persoonlijk ontwikkelingsplan niet eens meer het bestaan van dat documentje weten te herinneren. Wat is de oorzaak hiervoor? De Ombudsman voor de Verandering brengt een nieuwe eigen kijk op deze kwestie: “We hebben allemaal heimwee naar zekerheid.”

Teambuiding show de Verandershow van Teamspeling

De Zekerheid regeert

De zekerheid regeert, zonder dat we hier bewust van zijn. De zekerheid is dominant geworden in ons denken en handelen. Wanneer onzekere situaties zich aandienen (menselijk gedoe) dragen we het roer over aan de zekerheid. We gaan zo snel mogelijk onze wereld weer voorspelbaar, maakbaar maken. Gevolg: plannen, procedures, protocollen, kwaliteitshandboeken. De zekerheid regeert en zegeviert.

De zekerheid regeert niet alleen om organisatieniveau. Ook op individueel niveau. Een voorbeeld hier is de bekende uitdrukking ‘Je onzekerheid overwinnen’. Heb je je wel eens afgevraagd waar deze uitdrukking vandaan komt? De Ombudsman voor de Verandering twijfelt hier niet over: “Hier spreekt de zekerheid!”

Zekerheid overwinnen
De spreker De Ombudsman vertelt niet alleen hoe je de zekerheid moet overwinnen. Hij laat het de zaal ook ervaren. Dit, vanzelfsprekend, tot groot ongemak van alle aanwezigen. No easy way!!

En toch slaagt de Ombudsman voor de Verandering erin de hele zaal van de eerste tot de laatste minuut te boeien. Tijdens de speech rekent De Ombudsman af met de overtuiging:

  • Het altijd goed te willen doen;
  • Perfect te moeten zijn;
  • Grip op alle situaties vast te moeten houden;
  • Dat goede plannen en procedures alle problemen oplossen;
  • Dat de omgeving jouw werk comfortabeler moet maken;
  • De comfortzone vast te moeten houden;
  • Dat twijfel niet mag bestaan.

Daarvoor voegt de Ombudsman een aantal nieuwe onzekere overtuigingen toe:

  • Onzekerheid als wegwijzers zien; Dialogen en feedback actief op te zoeken;
  • Geven en ontvangen van vertrouwen;
  • Fouten (van jezelf) bespreekbaar te maken en zien als gouden leermomenten;
  • Uiting te geven aan gevoel;
  • Conflicten en gedoe positief te labelen (noodzakelijk voor groei);
  • Zelfspot, humor en relativering.
Image

Wie is de De Ombudsman voor de Verandering?

De Ombudsman voor de Verandering is een onafhankelijk spreker en behandelt verschillende klachten binnen het terrein van organisatieveranderingen. Nog niet helemaal duidelijk? Lees wie hij is en waarom hij als spreker zo goed werkt!

Rabobank, IKEA, Bavaria, AkzoNobel, de NS en vele anderen hebben onze formule al beleefd.

Onze sprekers:

Contact met TeamSpeling

Dus jij gaat ook voor verandering!


We zijn razend populair en we genieten van elk ogenblik. Hoe leuk is het om te zien dat je formule werkt en dat je klanten er veel aan hebben!

Hierdoor zijn we wel ontzettend druk en onze agenda loopt over. Maar uiteraard gaan we alles op alles zetten om snel een plek voor je te regelen in onze agenda.

Vraag een verrassend gesprek aan. Een positieve verandering is zo in gang gezet! Heb je al een datum? Zet het dan bij je bericht, dan checken wij gelijk onze agenda.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Gewoon doen! Wij helpen, leren, stimuleren de alledaagse uitdagingen anders te benaderen.

Dit is wat mensen over TeamSpeling zeggen:


Nico-Jan Hoogma
directielid KNVB
(Directeur Topvoetbal)

“Op een mooie manier de waarden van ons team en de profielen van onszelf besproken.”

Patricia Helmons
Nationale-Nederlanden Bank

“We hebben ervan genoten en leuk om zo lerende te zijn!.”

Mariska Nienhuis,

HR manager Significant

“TeamSpeling maakte de dag verrassend, vrolijk, inspirerend en vooral raak!”

Maike Krommendijk
,
Manager Communicatie

"Knap hoe de acteurs van Teamspeling zich verplaatsten in de dynamiek van onze organisatie. Echt een ervaring gegeven die blijft hangen."

Edward Feitsma
,
Teamleider NVB,
Nederlandse Vereniging voor Banken
Portret foto van Edward voor een review over de teambuilding van Teamspeling

“Vooral variatie was zeer inspirerend, van theorie naar praktijk, van abstract naar hele concrete suggestie, van denkwerk naar even ‘uit het brein’. Complimenten!”


Wilma Duivenvoorden


Achmea, Schade & Inkomen,
Agrarisch Bureau

"
Fijn om eindelijk weer eens samen te lachen, leuk om eens op een andere manier een spiegel voorgehouden te krijgen!"

Frans Harms,
Amerpoort WoonMere

"TeamSpeling verstaat de kunst om verschillende vormen van teambuilding te doen."

Joost Heessels,
Magenta Communicatie

Over de Fake Speech: "Een aanrader!"

Yvon Roozeboom,
Locatiecoordinator
JP van den Bent

“Iedereen praat er nog steeds over en ze zijn allemaal erg enthousiast om aan 'het werk' te gaan.”

Henk Barmentlo

Jong Vialis
Verkeerskundige 
Mobiliteit


"We stonden still bij het feit dat een conflict eigenlijk begint bij jezelf en hoe je binnen je eigen cocon zit en nadenkt."

Maud Deenen,
ABCNOVA

“De workshop heeft de verwachting ruimschoots overtroffen.”

Sylvia Been
, manager
Gemeente Krimpenerwaard

"Op een leuke, luchtige manier wordt je geconfronteerd met de patronen in je team."

Ineke van der Vegt,
Senior stafmedewerker P&O

"We hebben enorm gelachen, er was veel energie en helemaal wat wij hadden gehoopt."

Richard Halewijn
,
Teammanager WoonzorgSamen
Portret foto van Richard voor een review over de teambuilding van Teamspeling

"Ze zijn in staat om een groep aan zich te binden en op een humoristische wijze een serieus onderwerp te behandelen."

Yvonne Beumer
manager Service center

Facilicom

"De sfeer was goed en het samenwerken is goed aan bod gekomen. Veel lachen, maar ook een serieuze insteek."

Diana Vogels
Rabobank

"Heel geslaagd en was het vooral ook lachen 🙂 Zet het zeker ook aan tot denken hoe wij samenwerken (of niet)."

Ayse Zoodsma
De Nederlandse Bank

"We kijken met tevredenheid terug naar de training en zeer blij dat we de workshop door jullie laten verzorgen."