Nooit meer foute personeelsbijeenkomsten!

Vrijwel alle bedrijven organiseren regelmatig bijeenkomsten met het personeel. Maar is het wel helemaal duidelijk welke doelstellingen er worden beoogd? Om mensen mee te krijgen en de energie hoog te houden? Om de verbinding te versterken? Duidelijk is dat heel veel personeelsbijeenkomsten fout zijn. Inefficiënt, saai en weinig inspirerend.

We kennen het allemaal: de directeur opent met een praatje onder begeleiding van een overvolle powerpoint presentatie. De jaarcijfers en de strategie is over de toeschouwende medewerkers uitgestort. Zenden, zenden, zenden. Dit soort bijeenkomsten moeten we echt vanaf!

Na de lange zit volgt het goedmakertje: De borrel, of het uitje.  We weten allemaal dat dit nooit iets nieuws brengt. Iedereen die elkaar al aardig vond zoekt elkaar weer op. In kliekjes. Er wordt vooral gesproken over koetjes en kalfjes. Of erger nog, geroddeld!  Het zal zelden gaan over het verhaal van de directeur. 

Dergelijke bijeenkomsten dragen zelden bij aan de doelen en het bestaansrecht van de organisatie. Eerder wordt, op de wijze waarop zojuist is beschreven, het tegengestelde effect geresulteerd. Zonde van de kostbare tijd van de medewerkers en de organisatoren.

TeamSpeling maakt het mogelijk om organisatiedoelen én de betrokkenheid van de medewerkers in één klap samen te pakken. Maar dan wel op een verassende, ontzettend leuke en interactieve wijze. Dit lijkt misschien overdreven claim, maar zij hebben al een waslijst met enthousiaste bedrijven zoals: Rabobank, KNVB, Shell, KPN, Achmea, BOL, IKEA, Bavaria, Politie, Philips, Mars, Algemene Rekenkamer, AkzoNobel en ga maar door… misschien toch een bewering om serieus te nemen.

Bedrijfslachspiegel, de zendtijd voorbij.

Wat TeamSpeling betreft is het tijdperk van vruchteloos zenden van informatie definitief voorbij. Zij maken bijeenkomsten actief. Dat gaat onder de regie van twee teamspeling-acteurs en een topmuzikant. Samen met de medewerkers ontstaat er een hilarische interactieve show waar op een sympathieke manier de doelstellingen van de bijeenkomst worden bespiegeld. Dat kan gaan over diverse onderwerpen als: de strategie, de kernwaarden, samenwerking of een terugblik op de dag.

TeamSpeling noemt het een uniek interactief bedrijfsuitje met de naam ‘De Bedrijfslachspiegel‘. De show is show, maar dan anders. De Bedrijfslachspiegel betovert het ‘publiek, waarna zij uiteindelijk de hoofdrol pakken. 

Henk van finance wordt bezongen.

Één van de meest betoverende onderdelen van deze show zijn de gesprekjes tussen de acteurs en de medewerkers in de zaal. Dit kan gaan over hoe een dag op kantoor eruit kan zien. Hoe men tegenover een verandering staat. Of wat er zo gaaf is aan het bedrijf. Tot ieders grote verrassing zetten de acteurs deze gesprekken om in een geïmproviseerd lied of sketch. Hilarisch, integer, raak. De zaal kijkt altijd verwonderd toe. “Henk van finance wordt ineens bezongen!” Hoe gaaf is dat. De realiteit van de dag wordt plots in een nieuwe showbizz wereld verplaatst. Iedereen ziet, beleeft en snapt het direct. Medewerkers zitten op het puntje van de stoel en voelen zich meer met elkaar verbonden. Zeg nou eerlijk: daar kan toch geen powerpoint presentatie tegenop.  

Wat levert het op?

De zaal krijgt met sketches niet alleen een spiegel voorgehouden. Ook verrassende, vaak hilarische zaalexperimenten zorgen ervoor dat medewerkers in een beleving gezet worden. Naast de leuke ervaring met  keihard gelach, levert de show veel collectieve en persoonlijke eyeopeners op. Zo boort de Bedrijfslachspiegel ook het eigenaarschap aan en versterkt de onderlinge verbinding.

TeamSpeling. Uniek in Nederland. 

De acteurs van TeamSpeling zijn behalve improvisatieacteurs (top van Nederland), ook bekwame communicatietrainers. Ze brengen een duidelijke boodschap. Over het belang van vertrouwen, het vergroten van ownership of het creëren van een leercultuur. Hierdoor stappen deelnemers echt geïnspireerd en vol positieve energie uit de show. 

TeamSpeling is in korte tijd ontdekt door toonaangevende bedrijven en multinationals in Nederland. Maar ook gemeenten, midden en kleinbedrijven maken volop gebruik van het onconventionele aanbod. Daarmee is Teamspeling een snel groeiende start-up dat met uniek ontregelende humor het landschap van de teambuilding en communicatietrainingen op de kop heeft gezet. Het vernieuwende gedachtegoed slaat aan. Het bedrijfsuitje de Bedrijfslachspiegel is geschikt voor grote groepen medewerkers en wordt verzorgd door twee acteurs en een topmuzikant. Natuurlijk is er ook een unieke invulling voor een teambuilding. Het is bij TeamSpeling ook mogelijk een onconventionele teamtraining te volgens met jouw team.


Andere blog artikelen van TeamSpeling

Ga naar het overzicht van alle berichten

Clemen Mensink, oprichter TeamSpeling